עיצוב אתרים לעסקים

כיצד ייראה האתר שלכם?

בונים אתר אינטרנט? יש כל כך הרבה דברים שצריך להביא בחשבון. עליכם לדאוג לתוכן טוב ואמין עם טיפים ומדריכים, לשמור על היררכיה, להוסיף תמונות וסרטונים ומה לא? והעיקר – חשוב לוודא שהאתר שלכם מעוצב נכון. עיצוב אתרים לעסקים אינו עניין של מה בכך, שכן בסופו של דבר הגולשים בוחנים אתכם באמצעות העיניים והם רגישים מאוד לעיצוב האתר: אתר המעוצב בצורה משעממת, חד גונית ו"בלתי נוחה" לעין, עלול להבריח את הגולשים.

אל תעצבו את האתר לבד

גם אם יש לכם רעיון כללי איך אתם רוצים שייראה האתר שלכם, לא מומלץ לעצב אותו לבד. אלא אם כן רכשתם ידע מקצועי בתחום. עיצוב אתרים לעסקים כחלק מתחום בניית אתרים הוא התמחות לכל דבר ועניין ותחום שלם בפני עצמו. רק מעצבים מקצועיים יכולים להביא את האתר לרמת הגימור המתאימה, כדי למשוך כמה שיותר גולשים אל האתר. כאשר בוחרים מעצב אתרים, חשוב לוודא שמדובר באיש מקצוע שיש לו ניסיון רב. טוב תעשו אם תבקשו ממנו לראות את תיק העבודות, כדי שתוכלו להתרשם מעבודות קודמות ולראות אם העיצוב מתאים לסגנון שאתם מחפשים. כמו כן, כדאי לאסוף המלצות על איש המקצוע ולראות מה חושבים עליו חברים, קולגות, בני משפחה או גולשים שאינכם מכירים ברשתות החברתיות ובפורומים השונים. 

בוחרים את פלטת הצבעים המתאימה לאתר

אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לעשות כאשר מעצבים אתר הוא לבחור את פלטת הצבעים המתאימה ביותר עבורו. שילוב נכון של הצבעים המתאימים לעסק יוצר את ההרמוניה המושלמת באתר. אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

  1. מתחשבים בגלגל הצבעים.

בחירת צבעים מתאימה צריכה להיעשות תוך לקיחה בחשבון של גלגל הצבעים. כדי ליצור את האפקט הרצוי, מומלץ לבחור בשני צבעים הנמצאים בכיוונים מנוגדים על גלגל הצבעים. לדוגמה, סגול וצהוב. אם רוצים לבחור שלושה צבעים (מומלץ לבחור עד שלושה ולא יותר בדרך כלל), ניתן לבחור בשני צבעים הנמצאים זה ליד זה בגלגל הצבעים, לדוגמה צהוב וכתום, וצבע אחד מנוגד, דוגמת הסגול. 

  1. מהו סוג העסק שלכם?

ישנם צבעים המתאימים לסוג עסק אחד על פני האחר. לדוגמה, חברות טכנולוגיות אוהבות לשלב צבעים כמו כחול או אפור (סמל לחכמה וקידמה) עם מעט כתום או צהוב. זאת בעוד חברות בריאות וטבע אוהבות את הצבע הירוק. ואם מדובר בעסק המתאים לילדים, כמו הפעלות לילדים או ימי הולדת, כדאי ללכת על צבעים בהירים ועליזים כמו ורוד, צהוב, ירוק בהיר וכדומה. 

  1. מיהו קהל היעד?

כאשר בוחרים את פלטת הצבעים של האתר, יש צורך להתחשב בקהל היעד. אם מדובר בגילאים צעירים או בני נוער, מומלץ לשלב צבעים בהירים. עבור קהל יעד מבוגר יותר כדאי למצוא צבעים כהים. כמו כן, אם האתר מיועד יותר לנשים, כדאי לשלב צבעים "נשיים" דוגמת אדום או ורוד, ואם משיקים אתר לגברים, כדאי לשלב צבעים שנחשבים ל"גבריים" יותר כמו כחול או שחור. 

  1. שומרים על אחידות.

ברגע שאתם בוחרים את הצבעים לאתר, כדאי לשמור על אחידות בכל מקום: בעמודי הרשתות החברתיות, בעמודי הנחיתה או בעמודים הרספונסיביים לנייד. בדרך זו הגולשים יוכלו לזהות אתכם בקלות רבה יותר ולהיחשף לתכנים החדשים שאתם מפרסמים. 

  1. משלבים עיצובים שונים. 

כשבוחרים את פלטת הצבעים לעסק, יש צורך להביא בחשבון את שאר העיצובים שאתם מתכוונים להכניס לאתר דוגמת תמונות, סרטונים, אנימציות ועוד. מעצב אתרים מקצועי יעזור לכם לבחור את פלטת הצבעים כך שהיא תשתלב היטב עם כל עיצוב מקורי אחר שתבחרו. 

עיצוב זה טוב, אבל צריך גם שהאתר יהיה מהיר

זה שאתם רוצים להכניס כמה שיותר עיצובים, תמונות וסרטונים לאתר זה נהדר. כך ניתן למשוך את תשומת לבו של קהל היעד שלכם. אבל ישנו מכשול אחד קטן שאתם צריכים לעבור והוא מהירות הטעינה של האתר. העיצובים השונים מאיטים את האתר וגורמים לו להיטען באיטיות. בעולם הכאן ועכשיו המהיר שלנו, הגולשים לא באמת יחכו עד שהאתר שלכם ייטען, והם יעדיפו לוותר ולעבור הלאה. לפיכך, בכל פעם שמעלים עיצוב חדש לאתר, כדאי לבחון את המהירות ולבצע אופטימיזציה לעמודים. תוספים שונים יכולים לעזור לכם לכווץ את הקבצים, מבלי לפגוע במהירות האתר. 

מתאימים את העיצובים למסך הקטן

דבר נוסף שכדאי לשים אליו לב הוא שכל העיצובים שמוסיפים מותאמים גם לאתר הרספונסיבי לנייד. אינכם רוצים להפסיד לקוחות רק מפני שלא התאמתם היטב את האתר שלכם למסך הקטן של הטאבלט או הסמארטפון. עם עבודה נכונה של מעצב, ניתן בהחלט ליצור אתר מעוצב ואיכותי שייראה טוב מכל מכשיר, וגם ייטען במהירות. 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק