בניית אתר וורדפרס לעסק

רוצים לבנות אתר איכותי ובלתי מתפשר? בין אם אתם עסק מתחיל שמבצע דריסת רגל ראשונה בתחום ובין אם אתם עסק ותיק שרוצה לרענן את התכנים באתר, כדאי לחשוב היטב עם איזו פלטפורמה אתם רוצים לעבוד. סוג הפלטפורמה משפיע מאוד על איכות האתר. למעשה, הפלטפורמה שתבחרו תלווה אתכם לאורך זמן רב, וכדאי מאוד שהיא תהיה טובה ושתדעו להשתמש בה. לצורך העניין, אחת הפלטפורמות הנפוצות יותר הקיימות היום בשימוש היא פלטפורמת וורדפרס. כל מי שעובר עם וורדפרס לאורך זמן יכול להעיד על כך שמדובר במערכת איכותית בעלת ביצועים רבים. כדאי בהחלט להכיר אותה מקרוב. 

מדוע כדאי לכם לבנות אתר בוורדפרס?

בניית אתר וורדפרס לעסק הולכת וצוברת תאוצה עם השנים, וזה לא מפתיע. למערכת וורדפרס ישנים כמה יתרונות משמעותיים. דבר ראשון, מדובר במערכת ידידותית למשתמש כך שכל אחד יכול ללמוד לעבוד איתה ברמה זו או אחרת. כלומר, אם אתם רוצים להחליף תמונה אחת באחרת באתר, אינכם צריכים לקרוא למתכנת בשעת לילה מאוחרת, תוכלו לעשות זאת לבד. שנית, וורדפרס פועלת בקוד פתוח, וניתן לערוך בה מגוון רחב של שינויים. השמים הם הגבול מבחינת תכנות ועיצוב, ולכן וורדפרס מתאימה לכל כך הרבה מטרות: בלוגים, אתרים מסחריים, אתרי תדמית, אתרי מותגים ועוד. 

מעבר ליתרונות שהוזכרו, מערכת וורדפרס תומכת בסוגי מדיה שונים, וניתן להעלות אליה קובצי אודיו, סרטונים ותמונות מכל הסוגים. הפלטפורמה מציעה גם תבניות עיצוב רבות ותוספים שנועדו לשפר את האתר. דבר משמעותי נוסף שכדאי לדעת על וורדפרס הוא שהמערכת מוצעת עבורכם בחינם, והיא מגיעה עם מאפיינים בסיסיים טובים. אם תרצו להרחיב את הפעילות ולשפר את האתר, ניתן לבחור תוספים מתקדמים ותבניות עיצוב מרשימות יותר בתוספת תשלום. 

המדריך לבניית אתר בוורדפרס

אם גם אתם רוצים ליהנות ממערכת ידידותית למשתמש ומתקדמת, בניית אתר וורדפרס לעסק הוא כל מה שאתם צריכים, וכך תעשו את זה נכון:

  1. קנו דומיין ואחסון.

אמנם מערכת וורדפרס מוצעת בחינם, אך כדי שאפשר יהיה להריץ אותה, יש צורך לבחור דומיין (כתובת האתר) ואחסון, אשר בו תוכלו לאחסן את כל התכנים שיעלו לאתר. לאחר מכן, יש צורך לחבר את האתר לאחסון הקיים. 

  1. מתקינים את וורדפרס.

לאחר שכבר יש לכם דומיין ואחסון, עליכם לחבר את הצלע השלישית – מערכת הוורדפרס. המערכת קלה להתקנה. אתם רק צריכים להיכנס לקישור ולעקוב אחר הוראות ההפעלה.

  1. מכירים את וורדפרס מקרוב.

לאחר ההתקנה, מומלץ להיכנס ללוח הבקרה של וורדפרס כדי להכיר טוב יותר את המערכת. בלוח הבקרה תמצאו מאפיינים כמו ווידג'טים, עמוד אודות, פוסטים, דפים, תגיות ועוד. לפני שמעלים תוכן כלשהו לאתר, כדאי לתרגל העלאת תכנים ועיצובים, כך שתרגישו בטוחים לעבוד עם מערכת וורדפרס בכל עת. 

  1. להכיר את התבניות של וורדפרס.

בוורדפרס תמצאו מגוון רחב של תבניות. ישנן תבניות בסיסיות לבלוגרים, או תבניות מתקדמות יותר לאתרי תדמית או אתרים מסחריים. לצד תבניות באנגלית, קיים מבחר מכובד של תבניות עיצוב המותאמות לאתרים בעברית, כולל כיוון שפה מימין לשמאל. ואם עדיין התבניות החינמיות אינן מספיקות, ניתן לרכוש תבניות פרמיום. 

  1. עושים היכרות עם התוספים של וורדפרס.

וורדפרס כוללת תוספים שונים שנועדו לשפר את ניראות האתר והתפקוד שלו ולהתאים אותו יותר למנוע החיפוש של גוגל. לדוגמה, ישנם תוספים שנועדו לערוך אופטימיזציה לעמוד לפני הפרסום שלו בגוגל. מקדמי אתרים מאוד אוהבים אותם, שכן הם מאפשרים לשפר את העמוד מבחינת מאפיינים כמו כותרות, תוכן או מילות מפתח. קיימים גם תוספים שמטרתם לשפר את מהירות הטעינה של האתר, בייחוד אם אתם מתכוונים להעלות אליו תמונות באיכות גבוהה או סרטונים ארוכים. כך שלא צריכה להיות סתירה בין מגוון העיצובים שיש באתר לבין טעינה מהירה של האתר. 

ועדיין, לא מוכרחים לעשות זאת לבד

אף על פי שוורדפרס היא מערכת ידידותית מאוד למשתמש, אם רק התחלתם לפתח את העסק לא כדאי להקים אתר לבד. קיימים הבדלים משמעותיים בין אתרים שנבנו על ידי חובבנים לאתרים שנבנו על ידי מקצוענים, כי גם למערכת ידידותית כמו וורדפרס קיימות יכולות משמעותיות שאינן ידועות תמיד למקדם האתרים המתחיל. לוקח זמן להתרגל לוורדפרס ולהכיר את כל התוספים והעיצובים, ואם אינכם רוצים לבזבז זמן יקר על בניית אתר, אלא מעוניינים להתעסק יותר בקידום העסק, כדאי לפנות לאנשי מקצוע בתחום. כשמחפשים מקדמי אתרים, חשוב לוודא שהם מכירים היטב את וורדפרס ושיש להם ניסיון רב בתחום. כמו כן, מומלץ לבחון את תיק העבודות תחילה במטרה לוודא שסגנון האתרים שבונה החברה הוא הסגנון שמתאים לכם. 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק