בניית אתרים לעסקים

צעד אחד לפני כולם: בניית אתרים לעסקים בינוניים

מהו סוד ההצלחה של עסק בינוני? אתר אינטרנט שבנוי היטב, כמובן. בימינו לא ניתן לקדם עסק ללא אתר אינטרנט מעוצב ואיכותי שנועד להגדיל את החשיפה וליצור קשר עם הגולשים במהירות האפשרית. בעולם הכאן ועכשיו, חשוב שלכל הגולשים תהיה גישה מהירה לאתר העסק, על מנת שהם יוכלו ליצור קשר, לקבל מידע על מוצרים ושירותים וגם לבצע תשלום במידת הצורך. אבל לפני שזה יקרה, חשוב לתכנן את בניית האתר בקפידה.

אילו דברים כדאי להביא בחשבון כאשר בונים אתר לעסק?

קיימים דברים שונים ומגוונים שצריך להביא בחשבון כאשר עוסקים בתחום כמו בניית אתרים לעסקים בינוניים. נזכיר את הדברים המרכזיים:

  1. כל אתר מתחיל בתכנון נכון. 

בדיוק כשם שלא אופים עוגה ללא מתכון, כך גם לא מקימים אתר ללא תכנון מקדים. בעל העסק הבינוני נפגש עם מקדם אתרים מקצועי כדי למסור לו מידע על העסק. המידע כולל שירותים ומוצרים, יתרונותיהם, איזו בעיה הם באים לפתור ומהי הייחודיות של העסק בתחום זה. כלומר, איזה ערך מוסף יכול להציע העסק ללקוחותיו? לצד זאת, בוחנים גם את המתחרים ואת אמצעי השיווק שלהם, וגם מתאימים את סוג האתר עצמו. 

  1. מיהו קהל היעד?

חשוב להבין מיהו קהל היעד של העסק, כדי לדעת להתאים עבורו את תוכן האתר מבחינת תכנים, תמונות, עיצוב ועוד. לדוגמה, אם האתר עוסק במכירת בגדים לנשים, כדאי שהתכנים בו ינוסחו בלשון נקבה. אם מדובר באתר תכנים עבור בני נוער, כדאי לשלב עיצוב עליז, צבעוני ומושך. כאשר הגולש מרגיש שמדברים אליו דרך התכנים באתר, נוצר קשר עמוק יותר בינו וביניכם, וקיים סיכוי גדול יותר שהגולש יבצע פעולה באתר. 

  1. ביצוע חקר מילות מפתח.

כשבונים אתר אינטרנט אורגני, יש להביא בחשבון את מנוע החיפוש של גוגל. כל בעל עסק רוצה שהאתר שלו יעלה למקומות הראשונים בגוגל, אבל לפעמים מדובר בעבודה סיזיפית הדורשת מעקב תמידי. כדי להגיע למקומות הראשונים, יש צורך לבצע חקר מילות מפתח במטרה לראות אילו מילות מפתח מתאימות יותר לחיפוש, וכן שורה ארוכה של אופטימיזציות. 

  1. יוצרים אתר טוב מבחינה ויזואלית.

מרבית הגולשים צורכים תכנים בצורה ויזואלית, ולכן חשוב שהם ידעו להתמצא באתר. אתר טוב מבחינה ויזואלית הוא אתר שיש בו עיצוב תואם, כאשר בדרך כלל הצבעים השולטים בו הם צבעי הלוגו (מומלץ לשלב עד 3 צבעים באתר). כמו כן, עליו להיות בנוי טוב מבחינת ההיררכיה, כך שהגולש יידע היכן הוא נמצא בכל רגע נתון, וגם יוכל לחזור לעמוד הראשי או ללכת לעמוד יצירת קשר וביצוע תשלום. התכנים שמעלים לאתר צריכים להיות איכותיים. אלה יכולים להיות מאמרים טובים הנותנים מידע ערכי לגולש כמו מדריכים או טיפים, תמונות איכותיות וגם סרטוני תדמית קצרים המעבירים את המסר. 

  1. אתר טוב הוא אתר מהיר.

מהירות הטעינה של האתר להיות לא יותר מ-2-3 שניות, אחרת הגולשים עלולים לאבד את הסבלנות, לנטוש את האתר ולפנות למתחרים. אז נכון שמצד אחד אתם רוצים כמה שיותר תכנים חזותיים טובים באתר, ומצד שני עליכם לדאוג לכך שהוא יהיה מהיר. בדיוק בשביל זה קיימים תוספים שנועדו לכווץ קבצים ולהפוך את האתר למהיר יותר. 

  1. מחברים את האתר לטלפון הנייד.

בימינו כל אתר מוכרח להיות רספונסיבי לנייד, כך שהוא יוכל להיות נגיש גם עבור גולשים שמחליטים להגיע לאתר דרך הסמארטפון או האייפון. בעלי עסקים שאינם מחברים את האתר שלהם לטלפון הנייד צפויים להפסיד לקוחות רבים, שכן ישנם גולשים שאפילו לא טורחים לפתוח את המחשב הנייד או הנייח שלהם. אחרי הכול, למה להם לעשות זאת אם הכול נמצא בטלפון? 

  1. מחברים את האתר לרשתות החברתיות. 

דרך נוספת להגדיל את מספר הלגולשים היא לחבר את האתר לרשתות החברתיות וכמובן ליצור חשבונות משתמשים עסקיים ברשתות אלה. חשוב לבחון איזו רשת חברתית היא המתאימה ביותר, ובמידת הצורך גם לחבר את האתר לכמה רשתות במקביל. 

אם נסכם, ראינו כמה מאפיינים חשובים שכדאי להביא בחשבון בעת בניית אתרים לעסקים בינוניים. מכל מקום, לא מומלץ לבנות את האתר באופן עצמאי, אלא חשוב לפנות לאיש מקצוע שחי את הרשת בכל זמן נתון. זאת משום שבניית אתר היא מיומנות לכל דבר שאינה נרכשת ביום אחד. נדרש ידע של שנים כדי לשלוט בתחום חיוני כמו בניית אתרים. אבל כמובן, כשבונים אתר אינטרנט, בעל העסק תמיד נמצא בתמונה. הוא מבצע מעקב, רואה מה עובד יותר עבור האתר שלו ומה פחות, ובהתאם לכך מאשר אם לבצע פעולה זו או אחרת באתר. 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק