פרסום ברשתות חברתיות

שימו לב – פרסום ברשתות חברתיות זה לא עניין לחובבנים!

בשנים האחרונות עולם הפרסום עובר שינוי חסר תקדים, אם פעם הפלטפורמה העיקרית הייתה פרסום בטלוויזיה ואולי קצת פרסום בשלטי חוצות, כיום ישנה מגמה של מעבר לדיגיטל, כלומר פרסום ברשתות חברתיות שהן המקבילה לכביש של פעם, אם בימים עברו פרסמנו בשלט חוצות במטרה שיותר ויותר נהגים שנוסעים בכביש יראו את הפרסומת, כיום אנחנו מפרסמים ברשת החברתית ושם יותר אנשים נחשפים לפרסומת ביום מאשר היו נחשפים לה אם הייתה בשילוט חוצות בכביש.

פרסום ברשתות חברתיות

את הרעיון המרכזי של פרסום בשילוט חוצות הפרסום הדיגיטלי מאמץ בחום והוא, טירגוט, כלומר לדעת לאתר את הלקוח הפוטנציאלי במקום בו הוא נמצא ולספק לו את הפרסומת בזמן שהוא הכי "פגיע", משמע בזמן שהוא זקוק לשירות שלנו בצורה המיטבית ביותר. רבים מבעלי העסקים נרתעים מלפרסם ברשתות החברתיות מכמה סיבות, הסיבה הראשונה היא שהם שייכים לדור ישן שקצת קשה לו לקבל את הפרסום הדיגיטלי כפרסום אפקטיבי שבאמת עובד והסיבה השנייה היא שהם חושבים שהרשתות החברתיות נועדו רק לצעירים ורק לשם פנאי ולכן הם לא קהל היעד הפוטנציאלי שלהם. בואו קצת נצלול לנתונים היבשים, כיום לרשת החברתית הגדולה ביותר, פייסבוק ישנם 4 מיליון משתמשים רק בישראל שזה מחצית מאוכלוסיית המדינה מספר אסטרונומי, מתוכם 2.5 מיליון משתמשים קבועים, משמע פעילים מידי יום, מספר חסר תקדים יותר מבכל כלי תקשורת אחר. בנוסף הרשתות החברתיות השונות הן דרך נפלאה להגיע גם לקהל מחוץ לישראל.

מה צריך לדעת?

אז נכון שזה נשמע קצת מסובך אבל רגע לפני שאתם נרשמים ומתחילים ללמוד במסגרת של קורס שיווק באינטרנט תנו לנו לעשות לכם סדר. ראשית לפני שאתם מתחילים לפרסם ברשת החברתית, כמה טיפים שעליכם לדעת, לפני הכל אתם צריכים לאתר את קהל היעד שלכם ולדעת מיהו, כך תוכלו למצוא אותו ביתר קלות ע"פ חלוקה לקבוצות השונות בפייסבוק, או באינסטגרם או בכל רשת אחרת, בנוסף לכל קהל יעד ישנה דרך גישה אחרת. השלב הבא הוא, הגדירו את המטרות שלכם בשלב המיתוג והפרסום, אל תקפצו רחוק מדי, לדוגמא, האם המטרות שלכם הן לאסוף קהל חדש, להגדיל את קהל הלקוחות הקיים, לחזק את המיתוג שלכם בקהל הלקוחות הקיים וכו'. הטיפ השני, הגדירו מטרות שניתן למדוד, כלומר, הגדלת המכירות דרך האתר  ב50% (בעיקר אם דובר באתר של חנות אינטרנטית אבל לא רק), הגדלת מספר האנשים שמדברים על העסק שלכם ברשת, וכו'. כלל נוסף שעליכם לזכור הוא שבדומה לדוכן שווארמה גם העסק שלכם מוכר מוצר ובדומה לכם ישנם עוד כמה עשרות המוכרים בדיוק את אותו המוצר וקרוב לוודאי שבאותו המחיר כמעט, אז מה צריך להיות שונה אתם שואלים? אז טוב ששאלתם, השונה הוא כמו בדוכן פלאפל, השירותיות. פלאפל יש לכולם, אך אם ישנם שני דוכני פלאפל אחד ליד השני ונניח ששניהם מוכרים באותו מחיר הלקוח ילך למי שמציע לו שירות יותר טוב, כלומר, המקום נקי, המוכר מתבדח עם הלקוח, נותן לו טעימה מהפלאפל לפני שהוא קונה מנה, כל אלה נכללים תחת הקטגורייה של שירות, כך גם אתם תיצרו לעצמכם בידול בכך שתתנו את השירות על הצד הטוב ביותר.

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק