ככל שיותר קשישים מתמצאים בדיגיטל, הביקוש לאתרים המותאמים לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם גדל באופן משמעותי. החשיבות של יצירת חוויה ידידותית למשתמש המבוגר. הנה מדריך להשגת זה.

בין אם מדובר מאתר של משכנתא הפוכה, סיוע למבוגרים ועד אתר של אדריכלות המתמקדת בנגישות, צריך לזכור שהאתר פונה למבוגרים יותר היא חיונית.

ממשק משתמש פשוט: פחות זה יותר

כאשר מכוונים לקהל מבוגר, הפשטות צריכה להיות בראש תהליך העיצוב. מבוגרים לרוב נותנים עדיפות למידע פשוט על פני גרפיקה נוצצת או ניווט מורכב.

פריסה נקייה: השתמש בפריסה נקייה עם כותרות ברורות, תפריטים אינטואיטיביים ומבנה אתר שניתן לניווט בקלות.

ניווט עקבי: ודא שתפריטי הניווט יישארו עקביים בכל הדפים, מה שמקל על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים.

אפשרויות גופנים

אפשרויות גופנים: בחרו בגופנים שבדרך כלל קל יותר לקרוא אותם במסכים.

גודל גופן: שמור על גודל גופן ברירת המחדל גדול מהרגיל. כמו כן, הצע אפשרות להגדיל את גודל הטקסט עוד יותר במידת הצורך.
ניגודיות: ודא שיש ניגודיות חזקה בין צבעי הטקסט והרקע. זה יכול לסייע למבוגרים, במיוחד לבעלי לקות ראייה, בקריאת התוכן ביתר קלות.

אלמנטים אינטראקטיביים: תעדוף נגישות

אלמנטים אינטראקטיביים כמו טפסים, לחצנים או מולטימדיה צריכים להיות מתוכננים מתוך מחשבה על נגישות.

אזורים ניתנים ללחיצה: לחצנים ואזורים הניתנים ללחיצה צריכים להיות גדולים ומתויגים בבירור.

טפסים: שדות קלט בטפסים צריכים להיות בעלי תוויות ברורות, והודעות שגיאה צריכות להיות קלות להבנה וניתנות לפעולה.

מולטימדיה: לסרטונים או לקטעי אודיו צריכים להיות לחצני הפעלה/השהיה ופקדי עוצמת הקול נגישים בקלות. ספק תמיד כתוביות או תמלול.

תקשורת ברורה היא המפתח

מבוגרים, במיוחד אלה שאינם מכירים פלטפורמות דיגיטליות, נהנים ממשוב ברור בעת ניווט באתר.

מחווני טעינה: אם עמוד או אלמנט נטען, תמיד יש אינדיקטורים ברורים כדי ליידע את המשתמש.

הודעות אישור: בין אם מדובר בהגשת טופס או כל פעולה אחרת, ספק תמיד משוב המאשר את הפעולה או מנחה מה צריך לעשות הלאה.

בדיקה ומשוב: הקשב לקהל שלך בעוד שידע של מומחה מספק בסיס, אין תחליף למשוב בעולם האמיתי.

 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק