בניית אתר מג'נטו

כל מה שצריך לדעת לפני בניית אתר מג'נטו

אם גם אתם חשבתם על חנות אינטרנטית, סביר להניח שכבר נתקלתם בשם "Magento", ויש לזה סיבה טובה. לא בכדי הפכה בניית אתר מג'נטו כפלטפורמת הסחר האלקטרוני לאחת הבחירות הראשונות של בעלי חנויות אלקטרוניות, אבל גם בסיפור הזה יש צדדים שלא כולם יודעים.

המאמר הבא מיועד למי שרוצה, חושב, תוהה, מתכנן או אפילו כבר התחיל AGHAI  אבל עדיין לא ממש מבין מי נגד מי, מה טוב באתר הזה ולמה כל העולם משתמש בו.

בניית אתר מג'נטו – היסטוריה על רגל אחת

חשוב לדעת שגם לפני מג'נטו היו חנויות אינטרנט ועדיין, מג'נטו הייתה זו ששינתה את פני המפה. איך היא עשתה את זה? כדי להבין יותר טוב, עלינו לתת הצצה קצרה אל ההיסטוריה. מג'נטו החלה את תהליך הפיתוח שלה בשנת 2007 ופחות משנה מאוחר יותר הגרסה הראשונה שלה כבר יצאה לאור.

אמנם, היו מתוכננים שיפורים שונים במערכת אבל התוכנה אשר יצאה לשוק כבר החלה לגרוף הצלחה ולכן הוחלט לשכתב אותה. 4 שנים לאחר מכן, השנה היא 2011 ו-ebay משקיעה במערכת בשווי של 49% מבעלות על החברה. כמה חודשים אחר כך ebay כבר רכשה את החברה.

המייסדים והמנהלים הראשונים של מג'נטו הם רועי רובין ויואב קוטנר (כן כן… כבוד ישראלי – מגיע להם פרגון). נכון להיום מג'נטו שייכת לחברת Adobe  העולמית.

אז מה מג'נטו מציעה?

תצוגה גלובלית

מערכת המאפשרת ניהול של מספר חנויות בו זמנית כאשר כל חנות מתנהלת באופן עצמאי ועל פי הגדרות משלה. לחלופין, מנהל החנויות יכול להחליט שכולן פועלות על פי אותן ההגדרות.

תצוגת אתר

תצוגת האתר היא חנות-אב לה ניתן לפתוח מספר מהדורות המהוות חנויות בנות. גם בתצוגת האתר תוכלו לפתוח חנות שהיא "כללית" (לא, לא קופת החולים). לחנות הכללית יכולות להיות חנויות בנות בעלות הגדרות משתנות.

תצוגת חנות

בחרתם לתת לכל חנות הגדרות שונות? עתה תפעלו ברמת תצוגת החנות. תוכלו לעדכן חנות אחת בלבד, לבחור בלוח הבקרה את החנות הספציפית שלכם וכל שינוי, הגדרה, צורך או עדכון יחולו רק על החנות הזו.

אילו מהדורות קיימות? איזו גרסא כדאי? חינמית או ברישיון?

ישנם כמה סוגים של חנויות מג'נטו המסודרים לפי היררכיה:

הרבה פעמים אנשים שואלים מתכנתים/ בוני אתרים: "תגיד… כמה יעלה לי לבנות אתר?". קשה להסביר זאת, בעיקר לאנשים שלא ממש מגיעים מהתחום, אבל עלויות של חנות מג'נטו יכולות להשתנות מהקצה אל הקצה. חשוב לדעת כי הפלטפורמה של מג'נטו עצמה הייתה מערכת קוד פתוח וניתן להוריד אותה בחינם אבל כדי להפוך אותה לחנות אטרקטיבית באמת, יש צורך להוסיף מערכות כמו ERP,  CRM, ממשקים נדרשים ועוד.

אופציה נוספת ברכישת מג'נטו היא הגרסה המסחרית שנקראת Magetno Commerce ובעבר שמה המלא היה Magento Enterprise Edition ולעצלנים בינינו אפשר לקצר ולקרוא לה Magento EE. הגרסה המסחרית של מג'נטו מיועדת לעסקים גדולים הזקוקים לפתרונות ארגוניים בהתאמה אישית. במקרים הללו, חנות מג'נטו הבסיסית שנקראת Magetno Open Source ובעבר שמה המלא היה Magento Community Edition ושוב… לעצלנים בינינו אפשר לקצר ולקרוא לה Magento CE.

המערכת יכולה לספק את המענה הדרוש ומעניקה מענה טוב לא פחות מהגרסה ברישיון. הגרסה החינמית מעניקה מגוון אפשרויות גם למי שלא מגיע מהתחום ורוצה להתחיל לבחון את אפשרויות הקידום של המוצרים שלכם באינטרנט.

במקרים אחרים, בניית החנות מצריכה רכישה של רישיון שימוש בגרסה. רישיון השימוש של הגרסה כולל תשלום שנתי שאינו כולל את כל הפיתוחים הרלוונטיים, התוספים למיניהם, ההרחבות והעיצובים המעניינים, ההופכים את החנות לכזו שכדאי לבקר בה.

העיצובים, ההתאמות האישיות, החיבורים והאינטגרציה לפיצ'רים השונים – כל אלו מצריכים עבודה נוספת והם אלו שהופכים את החנות למיוחדת ושונה. איך תהפכו את החנות שלכם למעניינת, מיוחדת ואטרקטיבית?

עיצוב תבנית מוכנה/התאמה אישית לפי צבעי מותג ומוקפים

רוצים להקים אתר מג'נטו? אין בעיה. בדיוק כמו בחיים האמיתיים, אתם יכולים לבחור בין אתר מג'נטו אינסטנט ובין אתר מג'נטו בבנייה ועיצוב על פי הצרכים האישיים שלכם. היופי שבאתר מג'נטו, בין השאר, הוא האפשרות לשלב בין שימוש בתבנית מוכנה ובין עיצוב בהתאמה אישית. בדיוק כמו שהישראלים אוהבים: גם וגם.

איך עושים את זה?

בוחרים תבנית מוכנה שאוהבים ועליה מלבישים את כל הפיצ'רים הרלוונטיים, כלומר את המותג המיוחד שלכם, את סט הצבעים של החברה שלכם, את השפה העיצובית, את הייחודיות של העיצוב, את הקופירייטינג ועולם התוכן ועוד. את השלב הזה כדאי לבצע עם איש מקצוע על מנת להחליט על האסטרטגיה הטובה ביותר לחברה שלכם.

חברות בעלות מאפיינים שונים זקוקות לעיצובים מסוגים שונים, פונות אל קהלים אחרים וכך גם אופן הפנייה, הטקסט הנבחר, עיצוב האתר וההיררכיה שלו, אופן הגלישה באתר ועוד – כל אלו מושפעים מהחלטות אסטרטגיות ראשוניות המשפיעות, בשלבים מאוחרים יותר, על הקמפיינים השיווקיים, על המבצעים שהחנות תציע, על מבנה האתר העתידי ועוד.  

גוגל אוהב את מג'נטו SEO וקידום חנות בגוגל

בין חברות הענק שמשתמשות במג'נטו אפשר למנות את נייק, לנובו, בורגר קינג ואחרות. הסיבה לכך פשוטה: ניהול חנות אינטרנטית במג'נטו היא פשוטה ונוחה ביותר, ואם לא די בזה, אז כדאי לכם לדעת ש:

  • מג'נטו נמצאת בבעלות של ebay ו-ebay מקדמת את עולם המסחר הדיגיטלי באופן אגרסיבי.
  • קל להגר אל מג'נטו וממנה – העברת המידע היא פשוטה ונוחה.
  • בשל אופציות הניהול הרבות, קל הרבה יותר לקדם חנויות מסחר של מג'נטו המתאימות את עצמן לדרישות הקידום.
  • הפורום הרחב של מג'נטו כולל מפתחים, מקדמים ומעצבים שיכולים לעזור בכל רגע נתון עם כל בעיה שצצה.
  • מערכת מג'נטו אף כוללת תוספים שונים לאופטימיזציית האתר למנועי החיפוש השונים, לרבות שינויי URL, עדכון פרטים באתר עצמו, שיפור ביצועים ומהירות ועוד.

סיכום

10 שנים לאחר הקמתה, מג'נטו היא עדיין מערכת המסחר והחנות האלקטרונית הטובה והמונגשת ביותר בעולם הסחר האלקטרוני.

מערכת קלה וידידותית, שמספקת תוצאות וביצועים משולבי טכנולוגיות חדישות להגברת המכירות ושימור הלקוחות לרכישות חוזרות.

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק