אפיון אתר

אנחנו חיים בעידן יוצא דופן, מתקדם ומהיר. אם לא נחזיק את היד על הדופק, הרי שבקלות רבה נמצא את עצמנו הולכים אחורה. כיוון שבעידן הנוכחי בתור בעלי עסקים, אם לא תהיה לנו נוכחות ברשתות הרי שנפספס שורה ארוכה של לקוחות פוטנציאלים. חשבו על עצמכם, מתי אתם לאחרונה יצאתם מהבית והלכתם לחנות במקום להזמין פריטים אונליין? אז אם החלטתם להשקיע בנכס הדיגיטלי שלכם, כלומר, באתר משלכם, זה הזמן לקחת צעד נוסף קדימה. זה הזמן לעבוד על האתר בצורה מדויקת ולטפל בפרטים הקטנים, כדי שזה באמת יצליח להוביל את הלקוחות שלכם לבצע את הרכישה הלכה למעשה. בשביל זה אין מנוס אלא להשקיע באפיון אתרים מדויק ונכון. מה זה בדיוק אפיון אתרים ולמה זה צריך לעניין אתכם? אנחנו נדבר על כך בהרחבה במאמר הבא, בואו נצא לדרך.

למה חשוב להשקיע בתהליך של אפיון אתר?

כדי להסביר על אפיון אתר מכירות אנחנו רוצים לתת לכם דוגמא. נניח יצאתם לחופשה ואתם מסתובבים בפריז. איך תחליטו לאיזו חנות בגדים אתם מעוניינים להיכנס? קרוב לוודאי כי הבחירה שלכם תתקבל על בסיס המראה החיצוני של החנות. אולי תקלטו משהו מעניין בחלון הראווה ואולי משהו אחר יתפוס את תשומת ליבכם. כאשר משקיעים בעיצוב חלון ראווה מפתה וייחודי, הרי שבעלי החנות מנסים לחשוב מי קהל הקונים הפונטציאלי שלנו ואיך אנחנו מסדרים את החנות כדי לעודד את קהל היעד להיכנס פנימה ולרכוש את המוצרים בסופו של דבר. למשל, אם תסתכלו על חלון ראווה של חנות קוסמטיקה בדרך כלל העיצוב יהיה נשי ועדין. בעוד שחלון ראווה של חנות צעצועים יהיה הרבה יותר צבעוני, מהפנט וסוער. נסו לדמיין את העיצוב בחנות הצעצועים זהה לזה שבחנות הקוסמטיקה? טבעי שהוא ימשוך קהל לא רלוונטי לחנות, מה שכמובן יוריד את כמות המכירות ולא יעזור לבעלי העסק להגיע למטרה. בתהליך של אפיון אתר מכירות אנחנו למעשה כמו 'מעצבים' את חלון הראווה של החנות. אנחנו מנסים להבין מי קהל היעד שלנו ומה אנחנו צריכים לתת לו כדי שיקבל החלטה לרכוש מבית העסק אותו אנחנו מנסים לקדם.

איך מתבע התהליך

תהליך של אפיון אתרים צריך לתת מענה לכל היבט באופן בניית האתר, בין היתר לאורך התהליך נבחן את המבנה הכללי של האתר, היררכיה של העמודים השונים בתוכו, תוכן צפוי, פונקציונאליות של האתר, הגרפיקה וכן הלאה. במסגרת התהליך אנחנו נשאל את עצמנו מה המטרה של האתר ומי קהל היעד המרכזי שלנו? לאורך מתן מענה לשתי השאלות הלללו נוכל להחליט בדיוק איך להתייחס לכל אחד מהאלמנטים אשר משפיעים בסופו של דבר על עיצוב האתר הלכה למעשה.

מה נשאל את עצמנו על קהל היעד?

אז כאמור, בתהליך אפיון אתר מכירות אנחנו נרצה להבין בדיוק מי קהל היעד שלנו ולמי אנחנו מדברים בעצם. קודם כל, נשאל את עצמנו מה הגיל של קהל היעד? ילדים? בני נוער? אנשים מבוגרים? נשאל על מינו של קהל היעד, האם הוא נשי ברובו? אולי גברי? נרצה להבין מה הצרכים של אותו קהל יעד ומה הוא רוצה לפתור? אל תשכחו כי בעצם בכל שירות שאתם נותנים יש פתרון לבעיה. אנחנו נרצה להזכיר לקהל הלקוחות שלנו מה הבעיה איתה הוא מתמודד ולהסביר לו, על הדרך, איך השירות שלנו יכול לפתור לו את אותה הבעיה ממש.

חשוב להשקיע בגרפיקה ובחווית משתמש

כאמור, לאור אפיון אתר מכירות, לאור הבנה של קהל היעד שלנו נבחר איך לעצב את האתר עצמו. אל תשכחו כי אנחנו חיים בעידן דיגיטלי מהיר. כלומר, אנחנו צריכים לתת תשומת לב לאופן בו אנחנו מעצבים את האתר כך שיהיה נגיש, נוח, מהיר ויעיל. הרבה פעמים חווית המשתמש תשפיע באופן ישיר על כמות המכירות באתר כל זאת ע"י בניית אתרים שמאופיינת היטב הלכה למעשה.

תמיד טוב להיעזר באנשי מקצוע כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. זכרו, זה עידן בו אסור לנו לזלזל בכוחה של הרשת.

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק